עיצוב פנים ואדריכלות – ההבדלים ביניהם

architect

השלב השווה ביותר בכל תהליך בניית הבית הוא ללא ספק שלב התכנון הוויזואלי. הדבר הראשון שנחשוב עליו כאשר חלום הבית יצוץ בראשנו ככל הנראה יהיה הלוק הסופי שלו. אם זה מבחינה עיצובית כמו הדגמים השונים של הרהיטים, הצבעים והאווירה ואם זה מבחינה פרקטית כמו מיקום החדרים, המטבח, או פתרונות אכסון דקורטיביות יותר ופחות. כיום קיימים אין ספור סגנונות אדריכליים כאשר המאפיינים העיקריים של האדריכלות המודרנית הם הקווים הנקיים, החשיבה הפונקציונלית על תכנון החלקים החיצוניים והפנימיים של המבנה בהתאמה, ההתחשבות בסביבה והשימוש באלמנטים קבועים.

כאשר אנו בוחרים להיעזר בשירותיו של אדריכל מקצועי אנו ניגשים לזה בתחושה מעורבת. מצד אחד אנחנו מאפשרים לפנטזיה שלנו ללבוש צורה מקצועית ומאושרת אך באותה מידה מאחר והאדריכל אינו גר במוחנו אנו נאלצים לאפשר לו יד חופשית המונעת מטעמו האישי וסגנונו הקבוע. אין ספק שתהליך בחירת האדריכל צריך להיות מדויק ביותר עבור הצרכים שלכם אך לא פחות חשוב, עליו להיות מדויק עבור החלום אותו רקמתם.

מה כוללת עבודתו של האדריכל?

מלבד היות האדריכל קשוב לצרכי הלקוח ובעל הידע הנחוץ להגשמת חלומו, עליו להפעיל את כל מאגרי היצירתיות שברשותו כדי להתאים את המבנה המתוכנן לתנאים בשטח. זו יכולה להיות סביבה עירונית, כפרית, תעשייתית, או ירוקה, כאשר על האדריכל למצוא את התוכניות והחומרים המתאימים לצרכי הבנייה ולהמציא פתרונות יצירתיים לסוגיות שעולות. החל מצפיפות הדיור בבתים השוכנים בערים וכלה בשילוב אלמנטים אקולוגיים באזורים הנצרכים לכך או על פי דרישת הלקוח.

כמו כן מתפקידו של האדריכל להציג בפני בעלי המקצוע הנוספים המשותפים בבניית המבנה את התוכנית האדריכלית. תוכנית זו מציגה בשרטוט דו ממדי את התכנון המיועד. זהו שרטוט שבנוי מסמלים, קווים וצורות, המתארים את חתך המבנה במבט מלמעלה. לתוכנית אדריכלית מתלווים גם שרטוט החזית, חתכים שונים ואמצעים גרפיים נוספים, כמו הדמיה תלת מימדית. בדרך כלל אנשים רואים בתוכנית האדריכלית כמיועדת למהנדס, לאדריכל, ולמעצבים, שכן כאמור באמצעותה עליהם להבין איך לגשת לבניית המבנה, אך למען האמת התוכנית האדריכלית מיועדת לא פחות גם עבורכם. בעזרת ההדמיה התלת ממדית התוכנית מתורגמת בקלילות ליכולת ההבנה שלכם כלקוחות ומשמשת ככלי מצוין לתקשורת בינכם ובין האדריכל. כך אתם יכולים כבעלי הנכס לראות ביתר קלות והבנה כיצד חלום הבית שלכם הולך ונרקם וביתר קלות תוכלו להציע רעיונות עיצוביים, לשפר ולהוסיף כיד הדמיון והחלום הטוב.

אז מה זה עיצוב פנים ומה ההבדל ביניהם?

עיצוב פנים הוא תחום חדש יחסית העוסק יותר בעיצוב החלל הפנימי ופחות בתכנון המבנה עצמו, בעבר התכנון ההנדסי של המבנה היווה כבסיס לתכנון, אך בשנים האחרונות יותר ויותר אדריכלים מוצאים שתחום עיצוב הפנים הוא כחלק בלתי נפרד ממנו. כאשר לקוח היה בוחר לשכור את שירותיו של מעצב הפנים היה על המעצב להתאים את היצירתיות שבו למבנה המתוכנן. כיום, כאשר אדריכל מקצועי יתכנן את מבנה הבית הוא יעשה זאת באופן משולב עם התוכנית העיצובית שלו. אין ספק שבית המתוכנן באופן זה יהיה מושלם בעשרת מונים מבית המתוכנן בסגנון הישן. שילובם המקצועי של שני התחומים גם יחד מאפשר לבעל המקצוע לבטא את היצירתיות והאמנות עם הידע ההנדסי הרלוונטי, כמו את היכולת לתכנן מבנים פונקציונליים עם היכולת להמציא פתרונות טכניים וטכנולוגיים.

איך בוחרים אדריכל ומעצב פנים?

כאשר ניגשים לבחור אדריכל לתכנון מבנה, חשוב להתייחס למספר דברים חשובים. כדבר ראשון ואולי הברור מאיליו, מומלץ לבחור אדריכל שיודע לשלב בין שלל סגנונות העיצוב. יש אדריכלים הדבקים בסגנון עיצוב שאהוב עליהם במיוחד ומשקיעים את כל הידע והיצירתיות בסגנון זה. מצב כזה יכול להיות נהדר כשללקוח ולאדריכל טעם זהה, אך מכיוון שברוב המקרים תכנון הבית מצריך שילוב של מגוון סגנונות לפי הצרכי השונים והטעם שמתחלק בד"כ בין שניים, מומלץ לבחור אדריכל ומעצב שידע לעבור בין סגנון אחד למשנהו לפי חלומותיו וצרכיו של הלקוח ויתאים עצמו בד בבד לסגנון המיוחד לו. כדבר שני ולא פחות חשוב זו זמינותו ויכולותיו השירותיות. תכנון אדריכלי הוא תהליך שיכול להימשך זמן רב ולרוב, יש צורך בשירותיו של האדריכל עד לסיום הפרויקט. לכן חשוב שתהיה לו היכולת להעניק לכם שירות סבלני ואדיב וכן להיות זמין לשאלות וכל טיפול בתקלות.

דבר נוסף שכדאי לוודא הוא מיקומו הגאוגרפי של האדריכל או לחילופין יכולות הניידות שלו. אדריכלים נדרשים לא פעם להגיע לשטח כדי לטפל בליקויים, או להציע פתרונות למצבים בלתי צפויים, כמו גם לשוחח עם בעלי הנכס על שינויים בתכנון, דברים כמו אלו קורים מעת לעת ומצריכים את זמינותו של האדריכל. כמו כן כאשר בוחרים אדריכל לתכנון בית פרטי, יש לוודא כי מלבד יכולותיו המעשיות בתכנון הבית ותהליכי הבניה, הוא בקשר רציף עם רשויות החוק לצרכי המצאתם של אישורי בניה באם הם נדרשים.

אין ספק שהשילוב של חלום הבית שלכם עם בחירת אדריכל ומעצב פנים מקצועי, יצירתי ומהימן, הבית שלכם יהיה הדבר הנעים, הנוח והמספק בו תרצו לבלות כל שעה ושעה ביום.

שתפו עם חברים

קבל הצעת מחיר עכשיו!

הרשמו לניוזלטר שלנו

ידע שווה כסף

עיצוב ללא שם (17)
סקירות שוק

שוק הנדל"ן: מה צפוי לנו בשנתיים הקרובות?

שוק הנדל"ן עובר בשנתיים האחרונות שינויים דרמטיים, כאלה שלא נחוו כאן מאז ימי האינתיפאדה השנייה. וזה מפתיע מעט מאחר ודירת מגורים עשוי להיות 'מוצר צריכה

שלום בהרצאה
משכנתאות ומימון

הבשורה של מדד המחירים האחרון

מה אפשר ללמוד מהמדדים שפורסמו היום ומה צופן לנו העתיד? מדד תשומות הבנייה וגם מדד מחירי הדירות בירידה.מדד המחירים לצרכן אמנם עלה ב0.3 אבל אם