שמאות לפי תקן 19 לבטוחה הבנקאית

שמאות לפי תקן 19

כאשר לקוח פונה לשמאי מקרקעין לקבלת חוות דעת, הדבר החשוב ביותר שעל השמאי לבדוק היא לאיזו מטרה חוות דעת אמורה לשמש את הלקוח. כשהמטרה היא שווי לבטוחה למטרת קבלת אשראי, השמאי יערוך את חוות הדעת בהתאם לתקן 19 שאושר ע"י מועצת שמאי המקרקעין.

אם אתם בעלי עסקים שזקוקים למימון עבור פעילות עסקית, אתם וודאי מכירים את ההליך של נטילת הלוואה בנקאית. גם הבנקים, כלל לא מפתיע, שמחים להעניק הלוואות כאלו, אבל ברור שבכל הלוואה, נדרש הלווה להעמיד מולה בטוחה שתעניק לבנק ביטחון על יכולת ההחזר של הלווה.

במקרה זה, נדרשת הערכת שמאי לגבי הנכס שמועמד כבטוחה, בד"כ נכסים מסחריים או תעשייתיים, אך לא רק. השומה נערכת לפי תקן 19, שנקבע ע"י מועצת שמאי המקרקעין ומגדיר את כללי עריכת השומה כאשר מטרתה היא בטוחה להלוואה. תקן המקובל על כל הבנקים בישראל.

מהו תקן 19?

שמאות לפי תקן 19 בשונה מהערכת שווי נכס רגילה, זו בעצם עריכת שומת נכס מורחבת. תפקידה העיקרי לשמש כבטוחה מול האשראי, כאשר הלוואה לצורך דיור (משכנתא) אינה כלולה.

השומה שנערכת הינה שומת מקרקעין מלאה, כך שבעתיד היא תוכל לשמש כל ספק אשראי. בשומה יוערך "שווי השוק" של הנכס שהוא הסכום הסביר שבו היו נמכרות הזכויות בנכס המוצע והוא ישמש כבטוחה לאשראי. בהתאם לשומה זו נקבע שווי השוק של הנכס, שווי הנכס למטרת בטוחה ובמידת הצורך ערך הכינון לפי העקרונות הקבועים בתקן.

שתפו עם חברים

קבל הצעת מחיר עכשיו!

הרשמו לניוזלטר שלנו

ידע שווה כסף

עיצוב ללא שם (17)
סקירות שוק

שוק הנדל"ן: מה צפוי לנו בשנתיים הקרובות?

שוק הנדל"ן עובר בשנתיים האחרונות שינויים דרמטיים, כאלה שלא נחוו כאן מאז ימי האינתיפאדה השנייה. וזה מפתיע מעט מאחר ודירת מגורים עשוי להיות 'מוצר צריכה

שלום בהרצאה
משכנתאות ומימון

הבשורה של מדד המחירים האחרון

מה אפשר ללמוד מהמדדים שפורסמו היום ומה צופן לנו העתיד? מדד תשומות הבנייה וגם מדד מחירי הדירות בירידה.מדד המחירים לצרכן אמנם עלה ב0.3 אבל אם