מחיר למשתכן – המדריך המלא

Wepik 2022227 04617

העלייה במחירי הדירות והרצון העז לרכוש דירה הביאו מתחילת השבוע להסתערות של זכאי משרד השיכון על הגרלות תוכנית דירה בהנחה.
השם החדש מרכז בתוכו את כלל תוכניות הדיור, מחיר למשתכן, מחיר מופחת, מחיר מטרה שלכולם קריטריונים זהים לרישום, וזכאות זהה, אתר השתתפות בהגרלות זהה ובעצם כל מה ששונה זה השמות וההנחות לטובת הציבור.

ההגרלה הנוכחית על עשרת אלפים דירות היא הראשונה בסדרה מתוך כ – 30,000 דירות הצפויות השנה בתכנית.

בהגרלה הנוכחית הרישום מוגבל ל-3 ערים בלבד ללא הגבלה על מס' הפרויקטים בתוך אותן ערים. ההגרלות יתבצעו לפי סדר מהערים עם מספר התושבים הגדול ביותר לנמוך ביותר, ברגע שתזכו בהגרלה מסוימת שמכם יוסר באופן אוטומטי משאר ההגרלות אליהן נרשמתם, לכן כדאי לחשוב היטב לפני שנרשמים בהתאם למקום בו תרצו לזכות.

יש לשים לב בחלק מההגרלות תחויבו במדד תשומות הבנייה מרגע הזכייה של הקבלן במכרז וזה בהחלט מוריד מאוד מכדאיות הרכישה, בפרויקטים אחרים המדד הוא מיום היתר הבנייה שיהיה.

משכנתא לדירת מחיר למשתכן

ישנו בלבול רב בקרב הציבור בנוגע לאחוזי המימון אותם ניתן לקבל במשכנתא לנכס מחיר למשתכן, להפתעתי נוכחתי כי בלבול זה קיים גם אצל יועצי משכנתאות ואפי' אצל בנקאים.

לפי הוראות בנק ישראל ניתן לקבל עד 75% מימון על רכישת דירה ראשונה, כשאחוזי המימון יקבעו לפי הנמוך מבין מחיר חוזה או הערכת שמאי.
במחיר למשתכן אחוזי המימון לא ישתנו וישארו על 75% אך יחושבו מגובה הערכת שמאי ולא ממחיר חוזה – כך יוצא שאם רכשתם דירה במחיר למשתכן במחיר של 1,000,000 ₪ אבל שווי הדירה הוא 1,200,000 ₪ תוכלו לקבל משכנתא בסך 900,000 ₪ ולשלם רק 100,000 ₪ הון עצמי.

להוראה זו קיימות 2 מגבלות:
1. מכיוון שהדירות במחיר למשתכן נמכרות במחיר זול בהרבה משוויין בשוק יתכנו מקרים בהם לכאורה לא יהיה צורך בכלל בהון עצמי, ולכן בנק ישראל הטיל מגבלה לפיה חובה לשלם לפחות 100,000 ₪ הון עצמי, ובערים בהם יש מענק לכל הפחות 60,000 ₪ הון עצמי.
2. הנחיה זו היא עד שווי דירה במחיר 1.8 מליון ₪, מעבר לסכום הזה ההתייחסות תהיה כמו במשכנתא רגילה בה הולכים לפי מחיר חוזה או הערכת שמאי הנמוך מביניהם.

מאחל לכולכם בחירה נכונה
ובהצלחה!

וכמובן כמו בכל עסקה גדולה לא חותמים לפני שמתייעצים עם איש מקצוע.

שתפו עם חברים

קבל הצעת מחיר עכשיו!

הרשמו לניוזלטר שלנו

ידע שווה כסף

עיצוב ללא שם (17)
סקירות שוק

שוק הנדל"ן: מה צפוי לנו בשנתיים הקרובות?

שוק הנדל"ן עובר בשנתיים האחרונות שינויים דרמטיים, כאלה שלא נחוו כאן מאז ימי האינתיפאדה השנייה. וזה מפתיע מעט מאחר ודירת מגורים עשוי להיות 'מוצר צריכה

שלום בהרצאה
משכנתאות ומימון

הבשורה של מדד המחירים האחרון

מה אפשר ללמוד מהמדדים שפורסמו היום ומה צופן לנו העתיד? מדד תשומות הבנייה וגם מדד מחירי הדירות בירידה.מדד המחירים לצרכן אמנם עלה ב0.3 אבל אם